Egy szervezőapp mind felett - Trello

Domsa Mihály 2017 január 26.

Lassacskán két éve dolgozik együtt a csapatunk. Ez idő alatt egyre csak fejlődünk, a fejlődést pedig változásokkal követjük le. Azon túl, hogy ezt a szerencsére rengeteg megrendelést valamilyen módon rendeznünk kell, csokorba kell gyűjtenünk, a lakások átalakításánál is fontos, hogy ritmusban tartsunk minden résztvevőt: az építésszervezőt, a a besőépítészeket, a szakembereket. Ezt a látszólag talán egyszerű feladatot komoly adminisztráció és hatalmas munka árán szerencsére meg tudjuk oldani, de van egy nagyon fontos dolog, amire bizony nagy hangsúlyt kell fektetnünk.

Az ügyfeleink tájékoztatására!

Többnyire ezrével öntött levelekkel, csatolt fájlokkal, felhőalkalmazásokkal és szinte konstans telefonálással próbáltuk eddig fenntartani a kapcsolatot, de valahogy sosem volt az igazi. Nekünk hatalmas feladat volt, hogy munkánk mellett még a tájékoztató rendszert is működtessük, de az ügyfelek még így is sokszor érezhették úgy, hogy nem tudják, mi a helyzet. A probléma megoldásért kiáltott.

Néhány hónappal ezelőtt épp az egyik drága ügyfelünk javaslatára (Köszönjük Tünde!) látótérbe került egy alkalmazás, a Trello, aminek segítségével egyszerűen és gyorsan tudjuk naprakészen tartani az ügyfeleinket.

tech-pipeline.jpg

Vicces módon az ajánlás érkezésekor egy rövid, de gyötrelmes próbálkozás után elvetettem a használatát, de nem sokkal később újra megnéztem, ezúttal már alaposabban, és úgy döntöttem kipróbálom. Ha működik, az ügyfeleink jól tájékozottak lesznek, és lészen nagy boldogság a Mennyekben!

“Nade mirőlis vanitten tulajdonképpen nagybaszó?

Minden feladathoz egy olyan online felületről, amelyet egyszerre lát és kezel a belsőépítész, a tulajdonos, az összes szakember, és én is. Amikor valamit változtatunk itt, akkor az összes megjelölt tag azonnali értesítést kap a változásról, amire akár azonnal reagálni is tud. Így nincs a folyamatnak olyan résztvevője, aki azt mondhatja, hogy ő erről, vagy arról nem tudott. Képeket, fotókat, rajzokat tudunk itt megbeszélni, valahogy úgy, mintha épp csetelnénk. Csak itt nem kell visszagörgetni egy 6 kilométeres beszélgetéshalmazt, ha meg akarunk valamit találni, mert minden témákra van bontva.

Eleinte úgy gondoltam, a szakemberek majd biztosan nagyon fogják ezt utálni. Senkinek nem lesz kedve ideje és energiája ezzel a vacakkal foglalkozni, így velük csak részben kalkuláltam. Úgy gondoltam, már az is jó, ha lesz egy olyan állandóan frissülő és naprakész felület, ahová bármelyik szakember bekukucskálhat, ha infóra van szüksége, elbizonytalanodik, vagy csak nem volt ideje kinyomtatni a tervet. De tévedtem!

Még a bontást végző csapatok is örültek a dolognak és előremutató fejlesztésként értékelték a rendszert. Fotóznak, kommentelnek, jelezek, minden. Őrület! Miután az alkalmazás mobiltelefonon is elérhető mindenféle operációs rendszeren, szinte mindenki le is töltötte a telefonjára, ami további érdekes fícsörökkel gazdagítja a lehetőségeket. És a szakemberek hálásak a kezdeményezésért! Azt mondják, ők is örülnek annak, hogy egymás feladataira is rálátnak, így nem kell aggódniuk, hogy mondjuk egy az övékkel összefüggő másik szakma részfeladata elkészült-e vagy sem. Bombasztikusan hatalmasság arcok mindannyian!

home-hero.png

Egyik szupermenő ügyfelünk lakásfelújításán kezdtem el tesztelni az alkalmazást, amiben a tulajdonos (Józsi) is benne volt. Örök hála a bétaprogramozásért neki! Most, hogy már nagyjából kiismertük a rendszert és én is kezdek túl lenni a “Jé! Ha ezt itt megnyomom, akkor Józsi azt látja, hogy…” típusú felismeréseken, szép lassan (sajnos nem olyan gyorsan, mint szeretném) bevezetem az összes munkánkra ezt a módszert.

Szóval, itt-ott még van mit fejlesztenünk, de épülünk, szépülünk, egyre jobb lesz velünk és ezt ennek a programnak is köszönhetjük!