Mi kell ahhoz, hogy két hét alatt megvalósuljon egy felújítás?

Domsa Mihály 2019 december 16.

Nemrég írtam arról, hogy bevállaltam a lehetetlent: két hét alatt lezavarni egy felújítást. Rögtön az elején szeretném kiemelni, hogy egy újépítésű, kulcsrakész lakásban kellett dolgozni, burkolatcserék, festés, falépítés, új konyha szerepelt a megoldandó problémák között, tehát még véletlenül sem kellett aljzatbeton-száradásra és hasonlóan időigényes dolgokra várni. Aminek kötni kell, az megköt a felújítás alatt és a levonulást követően.

Innen indultunk:

Azt a posztot úgy fejeztem be: adná az ég, hogy sikerüljön, hogy ne robbanjon le egyik szaki autója sem… Hát egy napra rá lerobbant. Nem is akárhogy. Az építőipar egyébként is az a hely, ahol az egy főre jutó autólerobbanások száma havi 1,7-re tehető. Korábban jellemző volt, hogy a kivitelezők a munkájukért járó summákat  még véletlenül sem fordították megfelelő munkaautó vásárlására, bár ez a tendencia mára már enyhült. Inkább tehet erről az, hogy sokszor az autó VALÓJÁBAN egyáltalán nem is robban le. Csak a szaki nem tud jönni, mert be kell fejezni valami mást, esetleg egy pénzesebb munka jött közbe.

Ebben az esetben nem így volt. A szóban forgó úriembernek először pechje volt: a munkaautóját elvitte műszaki vizsgáztatni, és ahogy leállította a motort a vizsgaközpontnál, az nem is indult többet. Mondanom sem kell, nem volt sikeres a vizsga. Ekkor fogta a családi autót, és elindult munkába, amikor megállította egy rendőr, aki csalhatatlan orral észrevette, hogy annak meg már lejárt a műszakija. Rendszám le.

“Misi, értsd meg, nincs autóm, egyikbe sem ülhetek be, nem tudok menni dolgozni” - mondta nekem telefonba. Elhittem, már tudom, mikor lehet és mikor nem. De nem tehettük meg, hogy kiessen egy munkafázis, mert az az egészet magával rántja. Ha egyvalaki nem végez időre, a következő csapat már nem tud egy-két napos késéssel kezdeni, mert máshol van dolga. Egyetlen ilyen az egész felújítás befejezését január-februárra tolja.

“Bérelj egy autót, és legyél ott időben, a bérlést számold bele a végén” - mondtam neki.

Hogy miért mondhattam ezt? Azért, mert korábban Emőkének elmondtam, hogy egy ilyen felújításnál lesznek extrém helyzetek, és nem nagyon lesz idő mérlegelni, gyorsan kell dönteni. És miután láttam, hogy néhány ilyen előzetes problémánál GONDOLKOZÁS NÉLKÜL bólintott rá a megoldásra akkor is, ha az többe került, megbízást kaptam arra, hogy önállóan is dönthetek ilyen esetben.

Hogy mi kell ahhoz, hogy egy felújítás rekordidő alatt valósuljon meg? Egy ilyen tulajdonos. Aki kompromisszumkész, megérti a tétjét a dolgoknak, és főleg megbízik bennem.

Elhiszi, hogy elég dörzsölt vagyok, hogy ne verjenek át, és neki már egy lecsupaszított döntést kell meghoznia, és az általam sugallt megoldási javaslattal nem fog befürödni. És ezt az elmúlt egy hétben többször megtapasztaltam, akkor is, amikor szabad kezet kaptam a problémák orvoslásában, akár az ő pénztárcájának rovására.

“Itt most nincs idő arra, hogy három ajánlatot bekérünk, meg összehasonlítjuk, én ismerem a piaci árakat, tudom, mennyit kérnek most, itt nyilván lesz némi sürgősségi felár, de tudom, mi az elfogadható. És ez az ajánlat, amit itt látsz, az” - mondtam Emőkének, és nagyon jólesett, hogy benne fel sem merült az ellenkezője. Így nagyon gyorsan lehet haladni, mert én ezért vagyok ott: az Én Menő Lakásom nem generálkivitelezőt, hanem az építést szervező tanácsadót és "ellenőrt" ad személyemben a tulajdonos mellé.

Persze nem csak autólerobbanás volt. Volt már bőven más is.

Volt olyan mester, aki kerek perec kijelentette, hogy ez nem fog menni. Ő mégsem jön a megbeszélt időben, szervezzük át miatta az egészet, nem érdekli. Ez sem ritka. Most viszont jól jött, hogy posztsorozattal követjük a történéseket: kijelentettem neki, hogy amennyiben ezt megcsinálja, és nem jön el, név szerint kiemelem ebben a posztban, és nemcsak a kivitelezésre összejött csapat és a megrendelő, de még pár ezer ember nagyot csalódik majd benne.

Tudjátok mit? Bevált.

Egyébként a bontást végző csapat is annyira lelkes volt, hogy már egy nappal a munkák előtt bejárták a terepet, és a villanyszerelők is előbb tudtak kezdeni. Az már kevésbé volt kellemes, amikor a bontást végzők hívtak, hogy a fürdőben a csempével, csemperagasztóval együtt jön a vakolat is. Az pedig nem jó: ha újra kell vakolni a falat, megintcsak megcsúszunk a száradás miatt. Itt Emőkének megint kellett hozni egy gyors és határozott döntést.

“Fent maradjon a csemperagasztó, és azt kiegyenlítik, kiglettelik, majd arra ragasztanak? Egy centivel kisebb lesz a fürdőszoba, és a tokméret miatt az ajtó is ugrik”. Nem gond - mondta Emőke. Csinálják így, ha tartható az ütemterv.

kep-4.jpeg

kep-1.jpeg

kep.jpeg

kep-2.jpeg

trello2716590472138453366.jpg

trello8064003776569903274.jpg

trello8628886069606223806.jpg

kep-3.jpeg

kep-6.jpeg

kep-5.jpeg

Mi kell ahhoz, hogy két hét alatt megvalósuljon egy felújítás? Eddig úgy tűnik, hogy egy kiváló megrendelő, aki kész áldozatokat hozni érte, egy posztsorozat az Én Menő Lakásom blogon, amivel kikényszeríthető a megjelenés, és persze az odaadás mindenki részéről. Mert mindenki keményebben dolgozik picit itt, mert mindenki presztízsnek érzi ezt. Az építőipar, a maga egyre inkább végtelenbe nyúló határidejeivel most egy új feladatot adott mindenkinek, és mivel látták rajtam, hogy komolyan gondolom, ők is elkezdték úgy gondolni.

A poszt írásának idején a festő és burkoló van a lakásban, és egyelőre minden a sínen van. Hamarosan ismét jelentkezem a finis előtti tapasztalatokkal és további képekkel. Ja igen, nagyon köszönjük innen is mindenkinek, aki részt vesz a projektben, hogy fotózza a saját munkáját, így közösen végig tudjuk követni, mi valósult meg. A posztban szereplő képeket szinte kivétel nélkül a kivitelezők lőtték.

untitled.jpgHa te is szeretnél átverések nélkül, megbízható, tehetséges stáb - akár Misi, Ildi, Andris - segítségével menő lakást magadnak Budapesten, keress minket, kattints ide. Eladó lakásod értékesítésében is tudunk segíteni, csak prémium eladó lakásainkat itt találjátok.

süti beállítások módosítása